Metodik prevence

Role metodika prevence:

  • Koordinuje tvorbu Minimálního preventivního programu – organizační, metodická, evaluační činnost
  • Vyhodnocuje efektivitu jednotlivých preventivních položek a aktivit v Minimálním preventivním programu za každý školní rok
  • Zaměřuje se na oblasti prevence sociálně nežádoucích jevů – pracuje s jednotlivci, se skupinkami žáků, s celými třídními kolektivy
  • Zajišťuje preventivní programy
  • Poskytuje konzultace a poradenskou činnost učitelům, žákům, rodičům
  • Poskytuje vhodné aktivity, nápady, náměty do ,,třídnických hodin“

PROGRAM PREVENCE

užívání návykových látek včetně cigaret, alkoholu a sociálně - patologických jevů pro školní rok 2015/2016

Primární prevence:

  • úkolem primární prevence zůstává vytvoření prostředí, ve kterém mají žáci pocit bezpečí, pohody a vzájemné tolerance
  • hlavním bodem je důsledné dodržování povinností a práv žáků stanovených vnitřním řádem školy za aktivní spolupráce vedení školy a rodičů
  • seznámení rodičů s projektem prevence v rodině - formou programu umístěném na Internetu www.seznamsebebezpecne.cz www.bezpecne-online.cz

Sekundární prevence

  • okamžité řešení závažného porušení vnitřního řádu školy v souvislosti s projevy šikany a ostatních sociálně – patologických jevů
  • při zjištění kontaktu žáků s návykovou látkou, včetně alkoholu a cigaret ve škole, dodržení stanoveného postupu pro řešení takových situací - bezprostřední spojení vedení školy s rodiči s písemným zápisem společném řešení problému, v závažných případech spolupráce s policií ČR

Harmonogram:

  • na třídních schůzkách dne 13. a 15. září obdrží rodiče informace o Programu prevence a nabídkách mimoškolních aktivit pro školní rok 2016/2017
  • otázka prevence zůstane v nabídce programů oborových prací ve kterých se žáci, za účasti pedagoga a lektorky, seznámí s problémy užívání návykových látek v klinické praxi
  • v rámci vyučování se žáci formou zážitkové pedagogiky seznámí s tématy osobnostně – sociální výchovy
  • v prosinci bude realizována anketa zaměřená na výskyt sociálně - patologických jevů s dalším rozšířeným spektrem otázek pro žáky 6. - 9. roč.
  • lektorka Jarmila Honsová bude pokračovat v realizaci dlouhodobého a osvědčeného projektu prevence pro žáky 2. – 9. roč.
  • v únoru je plánována beseda s odborníkem na kriminalitu mládeže a právního minima
  • ve 2. pololetí absolvují žáci 6. – 9. ročník cyklus přednášek o správném fyzickém, psychickém a sociálním vývoji
  • informace o návykových látkách budou podány formou využití výukového programu „Drogy trochu jinak„ a v rámci předmětů zařazených do vzdělávacích oblastí – výchova k občanství a chemie